2013. május 19., vasárnap

Kétségbeesetten üti a vasat a Blackberry


Egyelőre nem tudni, hogy mi történik majd a Messenger Androidra és iOS-re való elérhetővé válásával.
Kedden a Blackberry Live 2013 konferencia megnyitóján a kanadai gyártó nem csak az olcsónak szánt Blackberry Q5 okostelefont leplezte le, hanem bejelentette a Messenger szolgáltatásának Google Android és Apple iOS operációs rendszereken futó verzióját. A nyáron elérhetővé váló alkalmazásokkal tömegek számára nyílik majd lehetőség a vállalat híresen stabil és biztonságoskommunikációs szolgáltatásának használatára, eddig kizárólag a szedresek férhettek hozzá a BBM-hez.
Ugyan a bejelentés valamiképp meglepetés erejével hatott, hiszen az utóbbi 5 évben tulajdonképpen ez volt a Blackberry telefonok egyetlen univerzálisan értékelhető eladási pontja (leszámítva a QWERTY-s modellek klaviatúráját), ám tulajdonképpen teljesen racionális lépésről van szó. Andrew Bocking, a vállalat szoftverfejlesztési üzletágának alelnöke szerint a felhasználók évek óta rendszeresen kérték a Messenger más platformokon való elérhetővé tételét, a cég szerint pedig eljött a kívánság teljesítésének ideje.
blackberry-q10_screenshot_20130430072149_2_nfh.jpg
Blackberry Q10

A kérés három fő okra vezethető vissza: az ügyfelek egy része a Blackberry malmainak őrületesen lassú őrlése miatt szeretne átmozogni más platformra, esetleg éppen a hardverváltás miatt az ismerőseikkel problémássá vált a kapcsolattartás, vagy egyszerre mindkettő – a lényeg üzleti szempontból annyi, hogy a BBM-ről ettől függetlenül nem szeretnének lemondani. A több platformos elérhetőség elsőként nem tűnik kedvezőnek a Blackberry számára, ám a Messenger felhasználói bázisa a mobiljaik eladásainak esésével együtt hanyatlik (az első negyedévben 3 millió előfizető búcsúzott, 76 millióra csökkent a tábor), a riválisok platformjain kiváló alternatívák váltak elérhetővé, a vásárlókat pedig a Q10-en kívül nem különösebben izgatják a Blackberry hardverek.
blackberry-z10_screenshot_20130202102252_2_nfh.jpg
Blackberry Z10

Ilyen körülmények közt a kommunikációs platformjának megnyitásával talán okosan döntött a Blackberry, hiszen megállíthatják a felhasználóik lassú szivárgását, sőt: optimális esetben akár növelhetik is az előfizetői számot. Ezen felül nem szabad elfelejteni, hogy a Blackberry az elmúlt években nem csak a vonzó – pontosabban eladható – fejlesztések, hanem reklámtevékenység terén is elmaradt a riválisokhoz képest: a Kantar Media kutatóintézet becslése alapján az Egyesült Államokban tavaly a cég csupán 41,3 millió dollárt költött marketingre, szemben a Samsung és Apple duó 400 / 333 millió dollárjaival. Szomorú, hogy ennek oka nagyrészt a hirdethető termék hiánya volt, ám az Androidra és iOS-re való messengeres betöréssel legalább kelthetnek némi extra visszhangot, kiszolgálhatnak egy valódi tömegigényt, amely pozitívan hathat a cég megítélésére, végső soron pedig tovább lendítheti a szekerét.
blackberry-q5_screenshot_20130515073037_1_nfh.jpg
Blackberry Q5

Természetesen a BBM más platformokon való elérhetővé tétele elméletileg nagy mértékben csökkentheti a Blackberry készülékek eladásait, ám egyelőre lehetetlen megjósolni a lépés következményeit. Annyi viszont biztos, hogy a csodában való hasztalan reménykedés közbeni lassú irrelevánssá válás helyett a Blackberry most legalább a harcot választotta, amely már önmagában pozitív változás az eddigi hozzáálláshoz képest
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése